لیست محصولات تولید کننده HUAWEI

در طول سال ۱۹۸۰ دولت چین یک استراتژی چندگانه برای توسعه زیر ساخت‌های مخابراتی کشور داشت. در اواخر سال ۱۹۸۰ چندین گروه تحقیقاتی چینی در تلاش برای بدست آوردن توسعه و فناوری از طریق سرمایه‌گذاری با شرکت‌های خارجی بودند. تا آنجا که سرانجام رن ژنگفی معاون و مدیر سابق ارتش آزادیبخش در سال ۱۹۸۷ یک شرکت مخابراتی در شنژن چین احداث کرد. او به جای تکیه بر سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های خارجی برای تضمین انتقال تکنولوژی، با تحقیق و تکیه بر توسعه بومی تأسیس شرکت خود را کلید زد. در زمانی که ۱۰۰٪ تکنولوژی از راه دور چین از طریق واردات انجام می‌شد، رن ژنگفی به این موضوع امیدوار بود که بتواند یک شرکت مخابراتی چینی که قابلیت رقابت با رقبای خارجی را داشته باشد بسازد.

خرید محصولات هوآوی از فروشگاه اینترنتی بیزیلو
هواوی در سال 1987 توسط رن ژنگفی با سرمایه اولیه 3400 دلار در شهر شنزن چین تاسیس شد. هدف این شرکت ایجاد شبکه های راه دور، ارائه خدمات و تجهیزات عملیاتی و مشاوره به شرکت های داخل و خارج از چین و تولید دستگاه های ارتباطی برای بازار مصرف است. هواوی بیش از 140000 کارمند دارد که حدود 46% از آنها در بخش های تحقیق و توسعه فعالیت می کنند. این شرکت 20 انستیتو R&D در کشور های چین، ایالات متحده، آلمان، کلمبیا، سوئد، ایرلند، هند، روسیه و ترکیه دارد.
هواوی در ابتدا سویچ‌های خود را از شرکتی در حوالی هنگ کنگ می‌خرید. از سال 1990 هواوی تحقیقات و تجارت مستقل خود را در زمینهPBX جهت تاسیس هتل ها و شرکت های کوچک آغاز کرد.در سال 1992 پس از کسب دانش و منابع در زمینه PBX، به اولین موفقیت های خود در زمینه تجارت ارتباطات راه دور رسید، هنگامی که سوئیچ تلفن دیجیتال C&C08 خود را راه اندازی کرد، در آن زمان دارای بزرگترین ظرفیت سوئیچ در چین بود. در ابتدا کار خود را در شهر های کوچک و روستاها توسعه داد و به تدریج سهمی از بازار بدست آورد و راهی را برای به دست گرفتن جریان اصلی بازار ایجاد کرد.

گسترش بین المللی در سال 1997، هواوی اولین قرارداد بین الملی خود را در زمینه ارائه محصولات شبکه خط ثابت با کمپانی هنگ کنگی Hutchison Whampoa امضا کرد. بعد از آن در همان سال محصولات وایرلس مبتنی بر GSM را راه اندازی کرد و در نهایت برای ارائه CDMA و UMTS گسترش یافت. در سال 1999، این شرکت مرکز تحقیق و توسعه (R&D) را در بنگلور هند به منظور توسعه طیف گسترده ای از نرم افزارهای مخابراتی تاسیس کرد. از سال 1998 تا 2003 با IBM در راستای مشاوره مدیریتی و تحول قابل توجه مدیریتی و ساختار توسعه محصول قرارداد بست. در سال 2000 هواوی سرعت گسترش خود به بازارهای جهانی افزایش داد که بیش از 100 ملیون دلار را بدست آورد و یک مرکز R&D را در استکهلم سوئد تاسیس کرد. در سال 2001 هواوی چهار مرکز R&D در ایلات متحده تاسیس کرد،
در سال 2004 هواوی به گسترش بین المللی خود با قراداد ساخت شبکه نسل سوم اپراتور موبایل Telfort هلند ادامه داد. این قرارداد بیش از 25 میلیون دلار ارزش داشت که اولین قرارداد با یک کمپانی اروپایی بود. در سال 2005، برای اولین بار سفارش های قرارداد بین المللی از فروش داخلی پیشی گرفت. هواوی یک توافق نامه چارچوب بین المللی را با ودافون امضا کرد.
درماه می 2008 هواوی و Optus مرکز نوآوری تلفن همراه را در سیدنی استرالیا گسترش دادند . در سال 2008، این شرکت اولین استقرار خود در فناوری UMTS/ HSPA را در مقیاس بزرگ جهانی در آمریکای شمالی برای ارائه نسل بعدی شبکه های وایرلس TELUS جدید و در بل کانادا با دسترسی سرعت بالای تلفن همراه ایجاد کرد.
سال ۲۰۰۳ حجم قراردادهای این شركت به رقم قابل‌تامل ۸/۳ میلیارد دلار رسیده بود كه نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد رشد داشته و بالغ بر یك میلیارد دلار از این رقم، یعنی حدود ۲۷ درصد از این قراردادها مربوط به كشورهای خارجی بوده است. نكته جالب این‌كه اگر میزان قراردادهای خارجی هواوی را در همین سال با سال پیش از آن مقایسه كنیم، معلوم می‌شود كه درآمدهای برون‌مرزی هواوی حدود ۹۰ درصد رشد داشته است و این به معنی آن است كه هواوی در سال ۲۰۰۳ به عنوان یك چهره خوش‌نام در سطح بین‌المللی ظاهر شده است. پیش‌بینی مدیران هواوی این است كه فروش برون‌مرزی این شركت در سال میلادی جاری، همین میزان از رشد را از آن خود كرده و نزدیك به ۲‌ میلیارد دلار خواهد رسید. تكرار جهش تقریباً صددرصدی فروش خارجی هواوی پیام معنی‌داری برای كارشناسان اقتصادی دارد و آن این‌كه هواوی قصد تسخیر سریع بازارهای منطقه را دارد. حضور ۸ دفتر مركزی بین‌المللی و ۵۰ دفتر نمایندگی هواوی در كشورهای مختلف جهان موید این فرضیه است.یك نكته جالب دیگر در كسب وكار هواوی، نحوه مهره‌چینی مراكزR&D این شركت در سراسر دنیاست كه خبر از استراتژی بلند‌مدت این شركت برای رویارویی با غول‌های صنعت فناوری اطلاعات در كشورهای صنعتی می‌دهد.

سرمایه گذاری و مشارکت هواوی بر روی گسترش تکنولوژِی تلفن همراه و خدمات شبکه با تعدادی از شرکاء خود متمرکز شده است. در سال 2003 هواوی و شرکت 3COM شرکتی با سرمایه گذاری مشترک با نام3COM-Huawei (H3C) با تمرکز بر تحقیق و توسعه، تولید و فروش محصولات شبکه داده ایجاد کردند. در سال 2005 هواوی سرمایه گذاری مشترکی با زیمنس را را با نام TD Tech برای گسترش فناوری 3G/ TD-SCDMA ارتباطات تلفن همراه آغاز کرد.
محصولات و خدمات هواوی در سه بخش اصلی کسب و کار سازمان یافته است:
1. شبکه های مخابرات، ساخت شبکه های مخابراتی و خدمات
2. شرکت کسب و کار، ارائه تجهیزات، نرم افزار و خدمات به مشتریان سازمانی
3. ساخت دستگاه های ارتباط الکترونیک
هواوی یك شركت تولیدكننده تجهیزات ‌مخابراتی و ارتباطی است كه تقریبا در تمام زمینه‌های مرتبط فعالیت می‌كند و خدماتی دارد. گرایش عمده هواوی به سمت ادوات و سیستم‌های شبكه موبایل خصوصاً فناوری CDMA و WCDMA است. این شركت در واقع یكی از بازیگران فعال حوزه ۳G (نسل سوم تلفن‌های موبایل) محسوب می‌شود. هواوی همچنین در عرصه ساخت سوئیچ‌های فناوری باند پهن (xDSL) و سیستم‌های دسترسی به اینترنت پرسرعت نیز فعال است. سایر تجهیزات شبكه‌های دیتا مانند سوئیچ‌هایATM ، روتر و ادوات VoIP جزو مجموعه محصولات هواوی هستند. فناوری (WLL (Wireless Local Loop و دیگر ناوری‌های ارتباطات بی‌سیم، سیستم‌های ویدئو كنفرانس، شبكه‌های نوری و نیز سیستم‌های موسوم به Call Center (مراكز تلفنی) از دیگر زمینه‌های فعالیت این شركت است. بسیاری از محصولات هواوی متكی بر تراشه‌های اختصاصی ASIC یا (Application Specific Integrated Circuits) ساخت همین شركت هستند و هواوی بخش زیادی از درآمدهای خود را صرف تحقیق و توسعه همین تراشه‌ها و محصولات مبتنی بر آن‌ها می‌كند به گونه‌ای كه بر اساس ادعای مدیران هواوی، نزدیك به نیمی از كارمندان شركت، به نوعی درگیر فعالیت‌های R&D هستند. اختصاص ده درصد از درآمدهای شركت به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نشان می‌دهد كه رهبران هواوی بسیار مایلند این شركت از نظر فنی روی پای خود بایستد.

اسمارت فون ها و دیوایس ها دیوایس های هواوی به انواع مختلفی شامل مودم usb، مودم بی سیم، ماژول ها، set-top box، ترمینال های بی سیم، گوشی های تلفن همراه و محصولات ویدیویی تقسیم می شوند. هواوی انواع مختلفی از دیوایس ها را تحت نام خود از قبیل اسمارت فون های IDEOS و تبلت ها تولید و به فروش می رساند. آخرین محصولات شامل U8800, U8860, E220, Ascend, U7519, Huawei Mercury M886 و U8150هستند. هواوی در سال 2010، 120 میلیون دیوایس را به سراسر دنیا عرضه کرده است. از 30 میلیون تلفن همراه که 3.3 میلیون آن اسمارت فون بودند به بازارهای ژاپن، ایالات متحده و اروپا عرضه شدند.
هواوی یکی از شش شرکت صنعت ارتباطات در بین لیست 200 شرکت معتبر معرفی شده توسط مجله فوربس در ماه مه 2007 است. در سال 2008 مجله BusinessWeek هواوی را در لیست” بانفوذترین شرکت های جهان ” قرار داده است. در سال 2010 کمپانی هواوی در رتبه پنجم نوآورانه ترین شرکت های جهان قرار گرفت.

محصولات شرکت Huawei

فکر میکنم خیلی ها اسم Huawei رو برای اولین بار در گوشی های هوشمند Huawei شنیدن . موبایل های شرکت Huawei با پیشوند Ascend به معنی بالا رفتن یا اوج گرفتن ، شناخته و نامگذاری میشن . هواوی برای اولین بار موبایل بزرگتر از ۶ اینچ رو معرفی کرد و از اونجا به بعد دیگه همه زدن تو خط تولید گوشی های ۶ اینچی ، مثل گلکسی مگا سامسونگ و اکسپریا زی آلترا .

هواوی تبلت هم می سازه . تبلت های شرکت هواوی با پیشوند MediaPad نامگذاری و شناخته میشن .

البته تبلت و موبایلی که بالا دیدید نمایندگانی از محصولات هواوی بودند .

طراحی و توسعه شبکه های سیار و ثابت ، نظارت و مدیریت خدمات مخابراتی ، خدمات تکنولوژی مالتی مدیا یا چند رسانه ای ، تبلت و موبایل هوشمند ، محصولات و خدماتی هستند که شرکت هواوی ارائه میده .


 ابعاد كسب وكار آن


این كدام شركت است: ۱۰ درصد درآمدش را صرف تحقیق و توسعه می كند. وقتی كه اسمش را به همراه دات كام داخل مرورگر تایپ می كنید، سایتی به زبان انگلیسی جلوی چشمانتان ظاهر می شود. در گوشه ای از این سایت به عنوان بخشی از افتخارات شركت ذكر شده كه در سال ۲۰۰۲ به عنوان یكی از بهترین شركت های دنیا در مجله فورچون معرفی شده است. به سبك اغلب شركت های غربی آمار و جزئیات درآمدها و فعالیت های بازرگانی خود را برای آگاهی عمومی منتشر می كند. در دره سیلیكون (ایالت كالیفرنیا) دفتر بزرگی دارد. تأمین كننده بخشی از قطعات و نیازمندهای شركت مخابرات انگلیس (بریتیش تله كوم) است. به نظر شما این كدام شركت است؟ اگر فكر كردید داریم درباره یك شركت آمریكایی صحبت می كنیم كاملا اشتباه كردید. این یك شركت چینی است! تلفظ نامش كمی دشوار است. <هُواوی> صدایش می كنیم. اطوارهای بازرگانی به شیوه شركت های غربی را خیلی خوب بلد است. انصافاً دلارهای سرگردان در كشورهای درحال توسعه را خیلی خوب جذب می كند و البته همه این ها را از بركت یك راهبرد اثبات شده دارد : <خردورزی و مدیریت علمی>. اگر از این مشخصات خوشتان آمده است، این مقاله را بخوانید.
سارس، سیسكو و سه تا كام

احتمال می دهم كه در سال ۲۰۰۳ مدیران شركت سیسكو دست كم سه بار به شدت نگران شده باشند.دفعه اول وقتی بود كه مدیران سیسكو دیگر طاقت نیاوردند و از شركت چینی Huawei به دادگاه شكایت كردند. آن هم به جرم دزدی! دفعه دوم زمانی بود كه سیسكو به فاصله كوتاهی از این ماجرا نسبت به اعلام رسمی متحد شدن دو شركت ۳Com یك رقیب نام آشنا برای سیسكو و هواوی، همان كه متهمش كرده بودند، ابراز دلخوری و نگرانی كرد. البته این اتحاد فوراً محقق نشد، زیرا گرچه تری كام و هواوی از سه سال پیش مذاكرات مربوط به این اتحاد را آغاز كرده بودند ولی دولت چین پذیرش رسمی این اتحاد را تا انتهای سال در لیست انتظار گذاشت. دفعه سوم هم زمانی بود كه گویا <آهِ> مدیران سیسكو، در شاكله كسب وكار این چشم بادامی های زیرك درگرفت و آن را برای مدتی تكان داد! معلوم نشد این ویروس شرور سارس از كجا نازل شد كه ناگهان همه دنیا را ترساند. ترسی كه یك باره همچون آوار بر سر و روی كسب و كار <هواوی> و بسیاری از دیگر كسب وكارهای چینی فروریخت. بازرگانان خارجی از وحشت ابتلا به سارس، سفرهای خود را به چین شدیدا كاهش داده بودند. گرچه این رویداد به صورت مقطعی بر مدیران هواوی بسیار گران آمد ولی این ها از آن بیدها نبودند كه با این بادها بلرزند. هرچه باشد مدیرعامل هواوی، آقای Ren Zhengfei از مقامات سابق ارتش آزادی بخش چین است! سارس كه مهم نبود! سرانجام وقتی كه در پایان سال ۲۰۰۳ دولت چین اجازه رسمی این ادغام اقتصادی را صادر كرد، این تری كام بود كه كام هواوی را شیرین و كام سیسكو را تلخ كرد و سیسكو برای سومین بار دلخور شد.
هواوی چگونه شركتی است؟

داستانی كه در پاراگراف قبل خواندید، تنها یك سكانس كوتاه از داستان زندگی تجاری شركت هواوی بود. توجه به همین یك سكانس فوراً ما را هوشیار می كند كه این شركت معظم چینی كه دستی در صنعت فناوری اطلاعات دارد، چگونه شركتی است: یارش تری كام و دشمنش سیسكو. باقی داستان را خودتان شاید بتوانید حدس بزنید. اما برای این كه بتوانید تصویر مناسبی از ابعاد كسب وكار این شركت و میزان تأثیرگذاری آن بر صنعت آی تی به دست آورید، جالب خواهد بود كه نگاهی به فهرست مشتریان هواوی و دامنه حضور او در كشورهای مختلف دنیا داشته باشیم. از منظر اقتصادی، هواوی شركتی جهان وطن است.عجیب است كه از دل اقتصاد چین كه تا همین چند سال پیش واقعاً كمونیستی بود، موجودی تا به این حد جاه طلب متولد شود. برای من كه مدتی است اندر احوالات كسب و كار شركت های صاحب نام آی تی مشغول تحقیق و مطالعه هستم، جای هیچ تردیدی نیست كه خصیصه هایی كه هواوی از خود بروز می دهد تطابق كاملی با مختصات بازرگانی یك شركت غربی تمام عیار دارد. این ها تیترهای برخی از آخرین اخبار فعالیت های تجاری این شركت است: هواوی و زیمنس در زمینه فناوری شبكه قرارداد همكاری امضا كردند، بانك مركزی الجزایر قرارداد هواوی با شركت مخابرات این كشور را تضمین كرد، هواوی به كشور تونس برای برقراری اولین ارتباط مبتنی بر فناوری WCDMA كمك می كند، روترهای جدید هواوی توسط بریتیش تله كوم با موفقیت آزمایش شد، هواوی در ماه مارس ۲۰۰۳ اعلام كرد كه موفق به كابل كشی ۳۰۰۰ كیلومتری فیبر نوری برای یك شركت مخابراتی فرانسوی به نام LDCom كه در زمینه خطوط تلفن ثابت فعالیت می كند، شده است. پیش از این نیز هواوی طی قراردادی، بین ۲۰ شهر آلمان خطوط فیبر نوری را برپا كرده بود. شركت های مخابراتی چینی به همراه هواوی نمایشگاه ارائه توانمندی های خود را در صوفیه (بلغارستان) برپا كردند و ...مشتریان بزرگ هواوی كدام شركت ها هستند؟ شركت مخابرات كشور امارات متحده عربی (اتصالات)، شركت اتصالات سعودی (عربستان)، مخابرات مصر، چاینا موبایل، چاینا تله كوم و چاینا یونی كام (سه شركت بزرگ مخابراتی در چین)، شركت مخابرات تایوان (ساندی)، تله كوم برزیل و حتی اوراس كام كه یكی از غول های مخابراتی در خاورمیانه است و اخیرا در تبلیغات تلویزیونی اش در شبكه سی ان ان می گوید : و اینك موبایل در عراق! گویا دامنه امپراتوری چینی هواوی تا زیرساخت های كشور جنگ زده عراق هم كشیده شده است. از سال ۱۹۸۸ كه هواوی تأسیس شد، این شركت یكی از موفق ترین كسب وكارهای چینی بوده كه توانسته دوباره رویای امپراتوری پهناور چین را، البته این بار در بطن ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه آسیا زنده كند.

سال میلادی/ ۲۰۰۰ / ۲۰۰۱ ۲۰۰۲ / ۲۰۰۳

میزان سفارها/ ۲۶۵۸ / ۳۰۸۳/ ۲۷۰۰ / ۳۸۳۰

درآمد خالص / ۳۴۵ / ۲۵۸ / ۱۰۸/ ۳۷۰

گردش مالی حاصل از اموراجرایی / ۲۵۵ / ۲۰۴/ ۳۱۱/ ۳۶۵

هزینه تحقیق و توسعه/ ۱۷۹ / ۳۴۲/ ۳۶۳/ ۳۸۵

بازگشت حاصل از سرمایه خالص/ ۴۲درصد/ ۲۰درصد/ ۹درصد/ ۲۳درصد

آن طور كه هواوی در سایتش ادعا می كند، سال ۲۰۰۳ (همان سالِ مثلاً بد، كه ویروس سارس ظهوركرد) حجم قراردادهای این شركت به رقم قابل تامل ۸/۳ میلیارد دلار رسیده بود كه نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد رشد داشته و بالغ بر یك میلیارد دلار از این رقم، یعنی حدود ۲۷ درصد از این قراردادها مربوط به كشورهای خارجی بوده است. نكته جالب این كه اگر میزان قراردادهای خارجی هواوی را در همین سال با سال پیش از آن مقایسه كنیم، معلوم می شود كه درآمدهای برون مرزی هواوی حدود ۹۰ درصد رشد داشته است و این به معنی آن است كه هواوی در سال ۲۰۰۳ به عنوان یك چهره خوش نام در سطح بین المللی ظاهر شده است. پیش بینی مدیران هواوی این است كه فروش برون مرزی این شركت در سال میلادی جاری، همین میزان از رشد را از آن خود كرده و نزدیك به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید. تكرار جهش تقریباً صددرصدی فروش خارجی هواوی پیام معنی داری برای كارشناسان اقتصادی دارد و آن این كه هواوی همچون یك شركت مهاجم قصد تسخیر سریع بازارهای منطقه را دارد. حضور ۸ دفتر مركزی بین المللی و ۵۰ دفتر نمایندگی هواوی در كشورهای مختلف جهان موید این فرضیه است.یك نكته جالب دیگر در كسب وكار هواوی، نحوه مهره چینی مراكزR&D این شركت در سراسر دنیاست كه خبر از استراتژی بلند مدت این شركت برای رویارویی با غول های صنعت فناوری اطلاعات در كشورهای صنعتی می دهد. علاوه بر شانگهای، پكن و چند شهر مهم چین، مهمترین مراكز تحقیق و توسعه شركت هواوی در دره سیلیكون(كالیفرنیا)، ایالت تگزاس (دیگر ایالت كلیدی صنعت الكترونیك در آمریكا)، استكهلم (سوئد، از كشورهای صدر جدول در فهرست مشهور E Readiness موسسه اكونومیست لندن)، شهر بنگلور هند (شهر مهم صنعت آی تی در هند) و مسكو (پایتخت روسیه، یكی دیگر از پهناورترین كشورهای جهان) قرار دارند. از كنارهم گذاشتن این واقعیت ها چه پیامی برداشت می كنید؟
هواوی چه محصولات و خدماتی دارد؟

هواوی یك شركت تولیدكننده تجهیزات مخابراتی و ارتباطی است كه تقریبا در تمام زمینه های مرتبط فعالیت می كند و خدماتی دارد. گرایش عمده هواوی به سمت ادوات و سیستم های شبكه موبایل خصوصاً فناوری CDMA و WCDMA است. این شركت در واقع یكی از بازیگران فعال حوزه ۳G (نسل سوم تلفن های موبایل) محسوب می شود. هواوی همچنین در عرصه ساخت سوئیچ های فناوری باند پهن (xDSL) و سیستم های دسترسی به اینترنت پرسرعت نیز فعال است. سایر تجهیزات شبكه های دیتا مانند سوئیچ هایATM ، روتر و ادوات VoIP جزو مجموعه محصولات هواوی هستند. فناوری (WLL (Wireless Local Loop و دیگر ناوری های ارتباطات بی سیم، سیستم های ویدئو كنفرانس، شبكه های نوری و نیز سیستم های موسوم به Call Center (مراكز تلفنی) از دیگر زمینه های فعالیت این شركت است. بسیاری از محصولات هواوی متكی بر تراشه های اختصاصی ASIC یا (Application Specific Integrated Circuits) ساخت همین شركت هستند و هواوی بخش زیادی از درآمدهای خود را صرف تحقیق و توسعه همین تراشه ها و محصولات مبتنی بر آن ها می كند به گونه ای كه بر اساس ادعای مدیران هواوی، نزدیك به نیمی از كارمندان شركت، به نوعی درگیر فعالیت های R&D هستند. اختصاص ده درصد از درآمدهای شركت به فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی نشان می دهد كه رهبران هواوی بسیار مایلند این شركت از نظر فنی روی پای خود بایستد.
شراكت با ۳Com

با وجودی كه تا همین چند سال پیش، میزان گردش مالی هواوی و ارزش بازار آن در حدی نبود كه بتوان آن را یك رقیب مطرح برای شركتی مثل سیسكو درنظر گرفت، اما اتحاد استراتژیك تری كام و هواوی معادلات بازار را تا حدود زیادی تغییر داد. تری كام به عنوان یك مارك خوش نام و شناخته شده و یك شركت مهم در دره سیلیكون (منطقه سانتا كلارا) با داشتن یك بازار وسیع و شبكه گسترده توزیع كنندگان، همان حلقه مفقوده ای بود كه هواوی جهان وطن و جاه طلب برای گستراندن تور خود در سراسر كره زمین كم داشت! در این شراكت گونه ای از تقسیم كار میان این دو صورت گرفته است. هواوی عمدتاً مواد اولیه لازم برای این كسب وكار بین المللی را فراهم می سازد: سوئیچ ها، روترها، انواع تجهیزات و ادوات شبكه ای، تیم مهندسین، پرسنل فروش و دیگر منابع بازاریابی را هواوی تأمین می كند. در مقابل تری كام از نام و مارك و شبكه فروش خود برای فروختن این محصولات بهره می گیرد. دو طرف توافق كرده اند كه تری كام در تمام بازارها به استثنای ژاپن و چین كه حوزه اقتدار سنتی هواوی محسوب می شود، محصولات هواوی را با مارك خود تری كام بفروشد. در ژاپن و چین، هواوی علاوه بر این كه مجاز است محصولات قبلی خود را با همان مارك هواوی بفروشد، می تواند تحت مارك مشترك Huawei ۳Com یا ۳Com Huawei نیز به بازاریابی محصولات بپردازد. سهم هواوی از این مشاركت۵۱ درصد و تری كام ۴۹ درصد است.

براي كسانيكه در زمينه آي تي و مخابرات فعاليت دارند وقتي براي اولين بار با نام و نشان هواويي برميخورند يك شركت امريكائي در نظرشان تداعي ميشود چراكه واژه Huawei كم شباهت با Hawaii يعني همان ايالت پنجاهم امريكا كه آتشفشان هاي آن بسيار مشهور و زبانزد بوده نيست و بخصوص كه نشان آن هم بي شباهت به تاج سرخپوستان امريكايي نيست!!
به همين خاطر بسياري آنرا هاوايي تلفظ ميكنند و چنانكه با عنوان مودم هاوايي و يا شركت هاوايي در گوگل جستجو ميكنيم به همين شركت و محصولات آن روبرو ميشويم!
جنگ آي تي زمانيكه ژاپن در جنگ دوم جهاني فقط بكمك دو تا بمب مرگبار دستانش را بالا برد و تسليم را پذيرفت با خودش عهد كرد كه جنگ را بگونه ديگر خواهد برد بدون اينكه زحمت انهدام سرزمين دشمن را متحمل شود و از آن وقت شروع كرد به كار سخت و پيگير توسعه اقتصادي البته در ابتداي امر با كپي برداري از محصولات موفق در همه كشور ها حتي از ايران! (تعجب نكنيد نام محصول كپي شده و شركت آنرا دقيقا بخاطر دارم) و كشوري كه تنها محصولش برنجي بود كفاف شكم گرسنه مردم خود را نميداد به آنجا رسيد كه سال 71 (خودمان) در يكي از مقالات تحليلي نيورك تايمز به اين نتيجه رسيدند كه ما اكنون از نظر اقتصادي درواقع و در عمل مستعمره ژاپن هستيم و چنانكه سرمايه داران ژاپني اخم كنند و سرمايه هايشان را از سيستم مالي ما بيرون ببرند حتي آه نداريم كه با ناله سودا كنيم!
يادم مي آيد درست آن زمان چين قانوني را تصو.يب كرد كه منبعد هيچ شركت چيني حق ندارد جنس بنجل توليد كند وگرنه دكانش توسط ارتش آزاديبخش، سرخ و كباب خواهد شد! در آن زمان اجناس مفت و بنجل چيني مثل ويروس ايدز بجان مردمي افتاده بود كه توان خريد مالي تازه اي پيدا كرده بودند.

اما اين سياست اقتصادي جديد چين كمونيست تازه رفرميستي (البته نه به سبك ماركس و لنين و مائو) خيلي بهتر از پيشنهاد مائو بود كه بشوروي داد تا يك شبه شر امريكا را با چند بمب اتمي براي ابد كم كنند و گستره واژه امپرياليسم را از سرزمين امريكا به داخل كتابهاي مرجع منتقل كنند. چرا كه اينبار نه تسخير امريكا بلكه تسخير جهان بروش رقيب و دشمن سالخورده اش يعني ژاپني ها بود. با شعار اژدهاي قديمي چيني و آن اينكه:
"جنگ موفق جنگي است كه فقط زمامداران دشمن نابود شوند و نه سرمايه ها و صنايع دشمن!"

بنابراين شركت هواويي در سال 1988تاسيس شد تا با اين ايده بجنگ با غرب برود چراكه اگر شركت هاي چيني بخواهند در امر سرمايه داري موفق شود چه نيازي به انداختن تور در سرزمين هاي دور دارند؟ چين با جمعيت يك ميليارد و سيصد مليوني بهشتي رويايي براي بازار مصرف هر توليد كننده اي است حتي اگر اين توليدكننده مونگل ترين و بنجل ترين باشد.


 تلفظ صحیح Huawei


طبق معمول یک برند یا محصول جدید و تلفظ های عجیب و غریب و گهگاه مضحک . این مسئله خیلی فرقی به حال خیلی ها نمیکنه ، دونستن تلفظ صحیح Huawei رو میگم . اما خب به هر حال از در طنز هم بخوایم وارد بشیم قابل بحثه . هاوایی ؟ ! :D . هاوایی که اسم یه ایالت تو امریکاست برادر من ( شاید هم خواهر من ) . هُوایی ، هَوایی ، هاواوی و… همه چیز رو میگن غیر از تلفظ درست Huawei . یه نکته واسه دوستانی که الان فکر میکنن لزومی واسه نوشتن این پست نیست : اولا شاید خودشون هم تلفظ صحیح Huawei رو ندونن یا نمی دونستن ، ثانیا مسئله خیلی هم اتفاقا مهمه . الان میگم چرا . ببینید شما وقتی وارد یک فروشگاه میشید و یک محصول رو اشتباه تلفظ می کنید و یا اسمش رو با مِن مِن کردن بگید ، به فروشنده می فهمونید که هیچی از تکنولوژی سر در نمیارید و ادامه ماجرا رو هم که خودتون می دونید … در مورد سیستم عامل اندروید هم قبلا دوست خوبم ابراهیم درویش مطلبی رو نوشته که پیشنهاد میکنم حتما بخونید . تلفظ صحیح Android
تلفظ صحیح Huawei چیست ؟
Huawei یه تلفظ عامه داره و یه تلفظ رسمی . تلفظ عامه که به گوش خود ما هم آشنا تره و به خود کلمه Huawei هم میخوره ، هو-وا-وِی ( Hoo-Wa-Wey ) هست . اما تلفظ رسمی Huawei به این شکل هست : WAH-WAY به فارسی میشه وا-وِی . عجیبه اما واقعیت داره


محصولات هواوی را از فروشگاه اینترنتی بیزیلو بخواهید.

بیشتر
در صفحه

0 نقد(ها)

پردازنده : Qualcomm MSM8939 Snapdragon 615 اندازه : 5.5 اینچ حافظه رم : 2 گیگابایت دوربین : 13 مگاپیکسل سیستم عامل : اندروید 5.1.1 باتری : لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر سنسور اثر انگشت: دارد

599,000 تومان
موجود است

0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 4 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 1 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G دوربین :  5.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

پردازنده: HiSilicon Kirin 925 اندازه : 6.0 اینچ حافظه رم: 2 گیگابایت دوربین: 13 مگاپیکسل سیستم عامل: اندروید 4.4.2 باتری: داخلی Li-Po 4100 میلی آمپر حسگر اثرانگشت : دارد

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 8 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 2 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G، 4G دوربین: 13.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 8 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 1 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G دوربین: 8.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: یک سیم کارته ظرفیت حافظه  داخلی :  16 گیگابایت  ظرفیت حافظه‌ رم: 2 گیگابایت شبکه های ارتباطی : 2G ، 3G ، 4G دوربین : 13.0 مگاپیکسل 

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: یک سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی : 4096 مگابایت ظرفیت حافظه رم : 1024 مگابایت شبکه های ارتباطی :  3G  ، 2G دوربین : 8.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: یک سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 8 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 1 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G، 4G دوربین : 8.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

پردازنده : HiSilicon Kirin 620 اندازه :5 اینچ حافظه رم : 2 گیگابایت دوربین : 13 مگاپیکسل سیستم عامل : اندروید 5.0.2 باتری : لیتیوم یونی 2200 میلی آمپر

511,000 تومان
موجود است

0 نقد(ها)

پردازنده : Qualcomm MSM8939 Snapdragon 615 اندازه : 5.5 اینچ حافظه رم: گیگابایت دوربین : 13 مگاپیکسل سیستم عامل : اندروید 5.1 باتری : 3000 میلی آمپر

869,000 تومان
موجود است

0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 16 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 2 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G، 4G دوربین: 13.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت : دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی : 64 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 3 گیگابایت شبکه های ارتباطی : 2G , 3G , 4G دوربین : 13.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: یک سیم کارته حافظه داخلی: 16 گیگابایت حافظه رم : 2 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G ، 3G ، 4G دوربین: 13.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سيم كارت : دو سيم كارته ظرفيت حافظه داخلي : 8 گيگابايت ظرفيت حافظه رم : 2 گيگابايت شبكه هاي ارتباطي : 2G ، 3G دوربين : 13.0 مگاپیکسل 

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 16 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 2 گیگابایت شبکه های ارتباطی:   4G ،2G، 3G دوربین : 13.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 4 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 512 مگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G دوربین : 5.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 4 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 1 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G , 3G , 4G دوربين : 5.0 مگاپیکسل  

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: يك سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 4096 مگابایت ظرفیت حافظه رم : 1024 مگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G رزولوشن عکس: 5.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 4 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 1 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G دوربین : 8.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

لطفا قبل از خرید نهایی در مورد رنگ و گارانتی هماهنگ شوید - 04133357665 تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 8 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 1 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G دوربین : 8.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 4 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 512 مگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G رزولوشن عكس : 5.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: يك سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 4096مگابايت ظرفیت حافظه رم : 512 مگابايت شبکه های ارتباطی:  2G,3G دوربین : 5.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 4 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 512 مگابايت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G دوربین : 5.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 4 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 512 مگابايت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G رزولوشن عكس : 2.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 8 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 2 گیگابایت شبکه های ارتباطی:   2G ، 3G   دوربین : 13 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

پردازنده : HiSilicon Kirin 650 اندازه : 5.2 اینچ حافظه رم : 2 گیگابایت دوربین :13 مگاپیکسل سیستم عامل : اندروید 6.0 باتری : 3000 میلی آمپر حسگر اثرانگشت: دارد

موجود نيست


0 نقد(ها)

پردازنده : Mediatek MT6735P اندازه : 5.0 اینچ حافظه رم : 2 گیگابایت دوربین : 13 مگاپیکسل سیستم عامل : اندروید 5.1.1 باتری : لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: یک سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 4 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 1 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 3G، 2G دوربین : 8.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه داخلی: 8 گیگابایت ظرفیت حافظه رم : 2 گیگابایت شبکه های ارتباطی: 2G، 3G دوربین : 8.0 مگاپیکسل

موجود نيست


0 نقد(ها)

تعداد سیم کارت: دو سیم کارته ظرفیت حافظه  داخلی :  32 گیگابایت  ظرفیت حافظه‌ رم: 3 گیگابایت شبکه های ارتباطی : 2G ، 3G ، 4G دوربین : 12.0 مگاپیکسل  باتری : ظرفیت 3340 میلی‌آمپر ساعت

959,000 تومان
موجود است
نمایش 1 - 30 از 34 قلم کالا

حرکت به بالا