سوالات متداول
حساب کاربری
1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه "حساب کاربری من" از قسمت بالا ، سمت راست صفحه ، میتوانید اطلاعات موردنظر خود را انتخاب و ویرایش نمایید.
چنانچه میخواهید عضویت در خبرنامه را لغو نمایید در قسمت انتهای حساب کاربری من ، میتوانید علامت آن را بردارید و "ذخیره" را بزنید.
برای حذف اکانت با همان ایمیلی که ثبت نام کردهاید به info@bizilo.ir ایمیل بزنید.
آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه "سفارشات من" کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
دوست دارم از بیزیلو خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من میرسد؟
علاوه بر محتوای غنی وب سایت بیزیلو ، دارا بودن نماد الکترونیکی به این کسب و کار اعتبار می بخشد ؛ نماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت و معدن و تجارت پس از بررسی کامل فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین تجارت الکترونیکی صادر می گردد و کسب و کارهایی که دارای نماد الکترونیکی از سازمان مربوطه می باشند به طور مداوم تحت بررسی این سازمان می باشند. برای اطمینان از جعلی نبودن نماد ، روی آن کلیک بفرمایید.
آیا برای خرید از بیزیلو ، حتما باید در سایت عضو باشم؟
بله، با این که بدون وارد شدن به سایت میتوانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل نمایید.
با عضویت در بیزیلو میتوانید:
- سریعتر و سادهتر خرید کنید
- به سادگی سوابق خرید و فعالیتهای خود را مدیریت کنید
- لیست علاقمندیهای خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
- نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
- در جریان فروشهای ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید
آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
بله ؛ شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید.
بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 5 مرحله تکمیل خواهد شد:
1) بازبینی خلاصه سفارش ( پیش فاکتور )
2) ورود به بیزیلو
3) اطلاعات آدرس
4)انتخاب نوع حمل و نقل
5) اطلاعات پرداخت
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش " انتخاب آدرس"، شما میتوانید با انتخاب گزینه "افزودن آدرس جدید" آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
از وضعیت سفارشی که ثبت کرده ام ، چگونه مطلع شوم؟
بیزیلو با ارسال پیامک، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه "سفارشات من" از وضعیت آن مطلع شوید.
میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
بله ، تا پیش از اتمام مراحل نهایی کردن خرید ، امکان حذف آن از سبد خرید وجود دارد ؛ اما پس از تکمیل کلیه مراحل نهایی کردن خرید ، بایستی با پشتیبانی تماس بگیرید.
می توانید از قسمت تماس با ما ، کد سفارش را برای مسئولین پشتیبانی ارسال نمایید.
بعد از ثبت سفارش ، برای اطمینان از پردازش تماس بگیرم؟
خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش بیزیلو با شما تماس خواهند گرفت.
-میتوانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم باید سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.
کالاهای عرضه شده در بیزیلو
آیا لازم است که کالاهایی مانند گوشی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و .... پس از خرید با نرم افزار خاصی فعالسازی شوند و یا آماده استفاده هستند ؟
کالاهایی نظیر گوشی موبایل و تبلت هیچ نیازی به نصب نرم افزار برای فعال سازی و راه اندازی اولیه ندارند
البته شما میتوانید برنامههای کاربردی مورد نیاز خود را به سادگی از طریق app Store ها دانلود و نصب کنید و یا از طریق درگاه USB گوشی موبایل خود و به کمک رایانه این کار را انجام دهید.
کالاهایی مانند لپ تاپها که فاقد سیستم عامل هستند، بایستی توسط خریدار یا فرد کارشناس بر روی آنها سیستم عامل سازگار با آن دستگاه نصب شود و درایورهای مورد نیاز نیز در صورت لزوم بایستی از سایت شرکت سازنده دانلود و نصب شوند. همچنین چند سالی است که تولیدکنندگان لپ تاپ به دلیل تنوع سیستمهای عامل، درایورهای قطعات لپ تاپ را به همراه کالا عرضه نمیکنند و برای دریافت آنها باید به سایت تولید کننده مراجعه کرد.
آیا امکان نصب و راه اندازی کالاهایی که نیاز به نصب دارند ، هنگام تحویل کالا وجود دارد ؟
معمولاً نصب این گونه کالاها در صورتی که شرکت سازنده یا توزیع کننده آنها سرویس نصب توسط کارشناسان آموزش دیده را لازم بداند، توسط شرکت یا نمایندگیهای مربوط ارائه میشود. البته بسیاری از کالاها با وجود دفترچه راهنمای موجود در داخل جعبه و فرآیند نصب و راه اندازی ساده آنها، اصولا نیازی به نصب و راه اندازی توسط کارشناس آموزش دیده ندارند.
ماموران تحویل سفارشات بیزیلو تنها وظیفه دارند سفارش را به مشتری تحویل بدهند و نصب کالا در حیطه تخصص آنها نیست.
آیا امکان سفارشی سازی و یا ارتقاء نرم افزاری و یا سخت افزاری کالاهای دیجیتالی وجود دارد ؟
با توجه به تنوع کالاها در فروشگاه اینترنتی بیزیلو و جهت سرعت بخشیدن هرچه بیشتر به پردازش سفارش مشتریان، در حال حاضر این خدمات در بیزیلو ارائه نمیشود.
آیا امکان مشاوره و راهنمایی در مورد کالا وجود دارد ؟
با توجه به این که کارشناسان بخش تولید محتوای بیزیلو نهایت سعی و تلاش خود را جهت تولید مشخثات عمومی و فنی کالا می نمایند ، کاربران بیزیلو می توانند با مطالعه محتوای آماده شده برای هر محصول و نیز با افزودن به سبد مقایسه و انجام مقایسه محصولات ، تمامی اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند. همچنین می توانند از بخش نظرات کاربران نیز برای کالای موردنظر استفاده کنند.
6- آیا ممکن است کالایی را که سفارش میدهم موجود نباشد؟
با توجه به اینکه بیزیلو موجودی کالاها را هر روز بروزرسانی می کند ، کالاهای دارای قیمت و وضعیت "موجودی" ، در انبار تامین کننده موجود است ؛ چنانچه موجودی کالا به اتمام رسیده باشد ، بیزیلو در اسرع وقت نسبت به تهیه آن اقدام می نماید
7- آیا کالاهای عرضه شده در سایت بیزیلو اصلی ، نو و پلمپ شده و مطابق با اطلاعات سایت هستند؟
بله ؛ کلیه کالاهای عرضه شده در بیزیلو اصلی ، نو و پلمپ شده هستند و بیزیلو به هیچ وجه کالای غیر اصلی، تقلبی (Fake)، و کارکرده ارائه نمیکند. بدیهی است که این مورد در مورد کالاهایی که توسط شرکت سازنده و یا توزیع کننده به صورت پلمپ عرضه نمی شوند صدق نمی کند.
8- آیا محدودینتی برای تعداد خرید وجود دارد ؟
خیر ؛ چنین محدودیتی وجود ندارد.
9- پیش از خرید کالا ، چگونه می توان از کشور سازنده آن مطلع شد ؟
لازم به ذکر است که به خاطر تفاوت هزینه های خط تولید و نیز افزایش میزان تولید ، برندها نسبت به تولید کالا در کشورهای مختلف اقدام می کنند ، لذا کشور سازنده کالا اهمیت چندانی ندارد بلکه برند محصول مهم و حائز اهمیت می باشد.
پرداخت
1- مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
همگی کاربران بیزیلو میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت بیزیلو ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین امکان واریز بانکی یا واریز کارت به کارت به شماره حسابهای اعلام شده در سایت بیزیلو برای همه کاربران وجود دارد.
امکان پرداخت هزینه کالا در محل برای کاربرانی که تمایل به پرداخت وجه کالا در محل تحویل داشته باشند ، وجود دارد
با استفاده از کارت کدام بانکها میتوان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
شما میتوانید با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت بیزیلو ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
هم اکنون بانکهای آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرضالحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و موسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.
3- آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیتهایی دارد؟
بله ؛ سفارشهایی که از طریق باربری ارسال میشوند یا مبلغ آنها بیشتر از سیصد هزار تومان است، لازم است پیش از ارسال، از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شوند.
برای شهر تبریز امکان پرداخت در محل تنها برای کالاهایی که از طریق باربری ارسال می شود و کالاهای بالای سه میلیون تومان امکان پرداخت در محل وجود ندارد.
ارسال رایگان کالا فقط برای سفارش هایی است که به صورت اینترنتی و یا کارت به کارت و قبل از ارسال کالا پرداخت می گردند.
ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
آیا میتوانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
6- آیا میتوانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی دیجیکالا از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.
آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت بیزیلو امن است؟
پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از بیزیلو که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:
- با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
- قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
- برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.
نحوه ارسال کالا از طرف بیزیلو چگونه است ؟
بستگی به نواع کالای انتخاب شده دارد؛
تمامی سفارش ها حداکثر تا 48 ساعت بعد از ثبت نهایی از بیزیلو به مقصد مورد نظر فرستاده می شود. ( بدیهی است که طول مدت فرایند تحویل کالا بستگی به شرکت حمل و نقل انتخابی توسط کابر هنگام تکمیل فرایند خرید و بعد مسافت دارد )
کالاهای مشتریان تبریز معمولا در اولین روز کاری بعد از ثبت خرید ، توسط پیک بیزیلو تحویل داده می شود ؛ ( در صورت تمایل امکان انتخاب روش های حمل و نقل دیگر نیز وجود دارد)
ارسال کالا در مورد مشتریان شهرستان با توجه به نحوه پرداخت می باشد ؛ بطوریکه سفارش های پرداخت در محل تنها توسط پست جمهوری اسلامی ایران ارسال می گردد و پرداخت های آنلاین با توجه به شرکت حمل و نقل انتخاب مشتری ( پست جمهوری اسلامی ، تیپاکس ) ارسال می گردد.
هزینه ارسال چگونه است ؟
ارسال رایگان به سراسر ایران ؛ توسط پست جمهوری اسلامی ایران ، برای کالاهای کمتر از 9 کیلوگرم و برای سفارشی که قبل از ارسال تسویه شده است ( پرداخت اینترنتی ، واریز به حساب و یا انتقال کارت به کارت )